Goed om te weten

Mijn aannemer is failliet, wat nu?

U heeft gekozen voor een BouwGarant-aannemer én u heeft een Nieuwbouwgarantie of Verbouwgarantie afgesloten. Uw aannemer gaat failliet. Wat kunt u dan doen?

Meld het faillissement in elk geval zo snel mogelijk bij BouwGarant, in elk geval binnen 30 dagen nadat de aannemer failliet is gegaan. In de regel worden de extra afbouwkosten die u moet maken om een andere aannemer het werk te laten voltooien, vergoed.

 

De exacte bepalingen vindt u in de garantieregelingen, deze vindt u hier.

 

Werkt u niet met een BouwGarant-aannemer? Het spijt ons, maar dan kan BouwGarant helaas niets voor u doen.
Heeft u wel een BouwGarant-aannemer, maar geen garantie afgesloten? Dan kan BouwGarant helaas geen grote rol spelen. Wij adviseren u zo snel mogelijk contact op te nemen met de curator die de zaken van de failliete aannemer afhandelt. U vindt de gegevens van de curator op www.rechtspraak.nl.

 

Wat uw situatie ook is, u kunt voor advies altijd contact op nemen met de BouwGarant Servicedesk:
Tel 0900 224 2242
E-mail info@bouwgarant.nl