Mijn aannemer is failliet, wat nu?

Je hebt gekozen voor een BouwGarant-aannemer én je hebt een Nieuwbouwgarantie of Verbouwgarantie afgesloten. Jouw aannemer gaat failliet. Wat kun je dan doen?

Meld het faillissement in elk geval zo snel mogelijk bij BouwGarant, in elk geval binnen 30 dagen nadat de aannemer failliet is gegaan. In de regel worden de extra afbouwkosten die je moet maken om een andere aannemer het werk te laten voltooien, vergoed.

Werk je niet met een BouwGarant-aannemer? Het spijt ons, maar dan kan BouwGarant helaas niets voor je doen.

Heb je wel een BouwGarant-aannemer, maar geen garantie afgesloten? Dan kan BouwGarant helaas geen grote rol spelen. Wij adviseren je zo snel mogelijk contact op te nemen met de curator die de zaken van de failliete aannemer afhandelt. Je vindt de gegevens van de curator op www.rechtspraak.nl.

Wat jouw situatie ook is, je kunt voor advies altijd contact op nemen met de BouwGarant Servicedesk:
Tel 0900 224 2242
E-mail [email protected]