De zekerheid van BouwGarant

Bij de bouw van je nieuwe woning wil je zekerheid. Dat je krijgt wat is beloofd en dat alles voldoet aan de wet- en regelgeving. Ook bij de verbouwing, renovatie of verduurzaming van je bestaande woning wil je natuurlijk zeker zijn dat je  woning in goede handen is.

Verzeker jezelf van een goed resultaat

Het keurmerk BouwGarant biedt zekerheid voor iedereen die een nieuwe woning laat bouwen of een verbouwing van plan is.

Bouwbedrijven met het keurmerk van BouwGarant moeten aan strenge eisen voldoen.

Er is een bemiddelings- en klachtenregeling waar je gebruik van kunt maken.

Voor extra zekerheid kent BouwGarant verschillende garantieproducten.

BouwGarant heeft een Servicedesk waar je terecht kunt met vragen of voor advies.

Zorgeloos (ver)bouwen met BouwGarant

Kiezen voor met een BouwGarant-aannemer, dat is kiezen voor optimale zekerheid bij jouw bouw-,  verbouw- of renovatieproject. Dit zijn de zekerheden van BouwGarant:

Diploma’s & verzekeringen

Iedereen kan zich aannemer noemen, maar BouwGarant-aannemer word je alleen als je over de juiste diploma’s en verzekeringen beschikt. Als je een BouwGarant-aannemer inschakelt, ben je er zeker van dat je werkt met een ervaren vakman die zijn zaken op orde heeft.

Kwaliteitseisen en kwaliteitstoetsen

Om het BouwGarant-keurmerk te mogen dragen, moet een bouwbedrijf aan een reeks van kwaliteitseisen voldoen. Die eisen hebben onder meer te maken met de wijze van offreren, hoe hij meer- en minderwerk berekent en zijn werkwijze bij oplevering. Ook zaken als de kredietwaardigheid worden gecontroleerd. Als de aannemer het BouwGarant-keurmerk eenmaal heeft, wordt hij regelmatig getoetst door een onafhankelijke instantie.

Aantoonbare ervaring

Een BouwGarant-aannemer moet aantonen dat hij ervaring heeft in de bouw. Hij moet minimaal twee jaar actief zijn als aannemingsbedrijf en onder de activiteit ‘hoofdaannemingsbedrijf in de bouwnijverheid’ ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Zo weet je zeker dat de aannemer jou goed kan adviseren en het werk naar behoren uitvoert.

Duidelijke afspraken

Een BouwGarant-aannemer maakt duidelijke afspraken en zet die voor jou op papier. Die afspraken gelden niet alleen voor de offerte, maar voor het hele traject tot en met de oplevering. Je komt dus nooit voor onaangename verrassingen te staan.

De BouwGarant-klachtenregeling

Mocht er toch iets misgaan tijdens de bouw en je komt zelf met jouw aannemer niet tot een oplossing, dan biedt de klachtenregeling van BouwGarant uitkomst. We doen er alles aan om samen met jou en jouw aannemer tot een oplossing te komen.

BouwGarant-garantie voor extra zekerheid

Als je een BouwGarant-garantie afsluit, kun je rekenen op extra zekerheid, bijvoorbeeld bij faillissement van jouw aannemer. Het bouwproject wordt dan toch voltooid. Er is een Nieuwbouwgarantie, een Verbouwgarantie en een Transformatiegarantie.

Geschillencommissie

BouwGarant-aannemers zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Verbouwingen en Nieuwbouw. Dit is een onafhankelijke instantie die je kunt inschakelen als je een probleem hebt met jouw aannemer, waar je samen of na tussenkomst van BouwGarant niet uitkomt. De Geschillencommissie is opgericht door de Consumentenbond, Vereniging Eigen Huis en BouwGarant. 

Geschillencommissie Verbouwingen en Nieuwbouw

Onze Servicedesk staat voor je klaar

Mocht er toch iets mis gaan bij de bouw en je komt er met de aannemer niet uit, dan kun je rekenen op de steun van BouwGarant. BouwGarant heeft een overzichtelijke klachtenprocedure die helpt het meningsverschil op te lossen. Maar je kan natuurlijk ook contact met ons opnemen voor advies.

Vind jouw BouwGarant aannemer

Zoek je een aannemer voor jouw bouw- of verbouwopdracht? Je vindt jouw BouwGarant-aannemer hier.